Onzena setmana de confiinament (1.06.2020 - 5.06.2020)


Bon dia famílies! Ja hem començat el mes de juny, el darrer mes d’escola! Aquí vos deixam les propostes per aquesta primera setmana!


DILLUNS 1 DE JUNY.
Ja tornam ser dilluns, i tornam canviar de protagonista! Recordau que l’infant indicat pot fer un vídeo explicant i mostrant imatges de la seva família, i contant allò que li agrada i que no li agrada. Si no va bé en vídeo, ho pot fer amb fotografies. Per altra banda, tots els companys l’han de dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb l’acompanyament oral d’un familiar si és necessari, i mirant una imatge de l’infant protagonista.
Aquesta setmana el protagonista és:
4t B: Mohamed


L’aula de 4tA ja ha acabat els protagonistes! Per això proposam que cada infant es dibuixi a si mateix!

Per treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada setmana:




DIMARTS 2 DE JUNY: MEET!

Ens fa ganes provar de fer una videoconferència i tornar-mos veure en directe! Però per poder-ho fer possible, necessitam ara més que mai la vostra col·laboració!
Nosaltres, cada tutora, vos enviarem al correu un enllaç convidant-vos a entrar a la vídeo trucada, però per això necessitam que ens faceu arribar un correu que sigui gmail! Vos demanam per això que envieu un correu a apuig@simoballester.com o nbarcelo@simoballester.com per avisar-mos de quin compte de gmail participarà a la vídeo trucada (pot ser el del pare, la mare, un germà, la tia o la padrina que està amb l’infant els dematins).
La trobada serà dimarts dia 2 de juny a les 11h, i ens heu de fer arribar el correu de gmail abans de divendres 29 de maig.

Ens fa molta il·lusió, esperam que als vostres fills i filles també!






DIMECRES 3 DE JUNY: Practicar la grafomotricitat


Amb aquesta activitat, en primer lloc, cada infant crearà la seva pròpia pintura de dits dels colors que ells vulguin. Passes a seguir per crear la pintura:
  1. Necessitam un iogurt natural que el podem repartir entre tres tassons a parts iguals.
  2. Després hi afegim colorant alimentari ( un color per a cada tassó), espècies, cafè, prebe vermell, … qualsevol element que pugui donar color.
  3. Ho mesclam tot remenant amb una cullera. Podran observar com a poc a poc, el iogurt va agafant el color del producte que li hem posat; com més intens volguem el color, més colorant s’hi ha de posar.
A continuació, agafam un cartró, cartolina o similar i començam a dibuixar (amb els dits) línies rectes, curves, a fer ones de la mar, rodones, … també podem fer lletres i números








DIJOUS 4 DE JUNY.
Avui vos proposam una recepta: fer quelitas, ja que cada setmana teníem galletes d’oli per berenar i acompanyar la fruita als berenars saludables.
Recepta:
*Opció 1:
  • 1 tassó d’oli d’oliva.
  • 1 tassó d’aigua.
  • 3 cullerades soperes de vinagre.
  • La farina que es beu (pot ser integral o mesclada).
*Opció 2:
  • 220g d’aigua teba.
  • 200g d’oli d’oliva.
  • 1 culleradeta petita de sal.
  • 30g de llevat.
  • 600g de farina (integral o meslada).
  • Pastar fins que la pasta es desfaci de les mans.
  • Fer una bolla i deixar tovar durant una hora (tapada)
  • Repastar i fer les galletes.
Aprimar la pasta i amb un motlle rodonet fer les galletes per donar la forma. Posar damunt una palangana amb paper de forn i abans d’enfornar és preferible fer dos o tres foradets damunt cada galleta.
Enfornar uns 50 - 60 minuts a 170 graus.
Els infants vos ajudaran a fer la pasta, pesar les quantitas, contar què posam i quina quantitat, i pastaran i faran galletes. És interessant també ensumar cada ingredient, tocar-lo, tastar-lo, i comparar-ho amb el resultat final.




DIVENDRES 5 DE JUNY.
A l’espai calma pintam mandales, llegim contes i sobretot, practicam ioga. He fet un vídeo amb la postura que sempre me demanau: la postura de l’arbre. És una postura que requereix concentració, afavoreix el desenvolupament i coordinació del cos i ajuda a desenvolupar l’equilibri.
Recordau que cal concentrar-nos, estar calmats i respirar profundament abans de la pràctica. Ànims i molt de ioga!









PROPOSTA DE MÚSICA: ESCOLTEM UN BALLET

 
Ens fixam com canvia el moviment de les ballarines en els sons curts i llargs de la música.
Ballam lliurement aquest ballet.




PROPOSTA D’ANGLÈS:
Aquí teniu un vídeo d´un conte que hem preparat en Cookie i jo, així ens veureu un poquet:





PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT: Animals en llibertat. 
L’altre dia vàrem imitar als animals en una postura molt tranquil·la. Ara que ja podem sortir a passejar m’agradaria molt proposar-vos una cosa. Imitar als animals però de manera salvatge. Vos propòs uns quants models, sabríeu ficar-vos dins la seva pell i caminar 10 passes així com ho fan ells?
  • Un lleó. 
  • Una serp. 
  • Una granota.
  • Una papallona. 
  • Un elefant. 


Creus que pots imitar-los a tots?
Després tria 2 animals més que t’agradin i intentar fer com ells. 

Pots fer-te una foto o un vídeo i enviar-nos-la mostrant-nos la teva part més animal.




Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:

nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)

apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)

Comentarios