Dotzena setmana (8.06.20 - 12.06.20)


Hola famílies, ja tornam a ser aquí carregats de propostes per a vosaltres! Esperam que vos agradin i que les pogueu gaudir tots plegats!


DILLUNS 8 DE JUNY: EL PEIX IRISAT







Avui vos proposam mirar aquest conte tant marí! Una vegada mirat, si vos fa ganes podeu crear el vostre propi aquari per jugar.
  1. Agafar una cubeta, tuper gran, una palangana alta, etc. de plàstic, millor si és transparent.
  2. Afegir una mica d’aigua a dins, que és el medi on viuen el peixos i animals marins.
Si teniu animalets marins de jugueta a casa els podeu emprar per jugar-hi. Sino, podeu anar a cercar alguna pedra, i la podeu pintar i decorar simulant peixos, balenes, estrelles de mar, i els animals marins que volgueu.




DIMARTS 9 DE JUNY:

La proposta és per fer 3 divertides receptes amb fruita ideals per a fer a casa amb els vostres infants. Són molt senzilles, divertides i saludables perquè tan sols empram fruita. A més, ara que comença a fer calor, a qui no li fa ganes berenar fruita? (i per als infants un pla ideal: berenar les seves pròpies obres d'art).


CUC: Per a fer aquest cuc tan divertit hem emprat: 3 pomes (una vermella, una altra verda i una altra groga) i les hem tallat en rodanxes per a fer el cos, la cara l'hem feta amb una rodanxa de kiwi, els ulls amb nabius i la boca hem tallat un trosset de maduixa. Tant per a l'antenes com els peus no hem emprat fruita, ho hem fet amb una pastanaga i a les antenes li hem afegit dos nabius.


VAIXELL: Per a fer el vaixell hem emprat una rodanxa de meló per a la base i per a les veles 3 rodanxes de pinya i les hem posat en pals de pinxo. Les banderes les hem fet amb maduixes.


PALMERA: Per a fer la palmera hem utilitzat grells de taronja per a simular l’arena, un plàtan per al tronc tallat per la meitat i en trossets i per a les fulles 2 kiwis tallats.










DIMECRES 10 DE JUNY: Lletres perdudes!

Seguim treballant les lletres del nom! Per dur a terme la proposta el primer que s’ha de fer és recopilar retalls de lletres de revistes, diaris... o fins i tot es poden escriure.
Llavors, es tracta de posar les targetes de lletres o retalls cap per avall sobre una taula, i l’infant tindrà la referència del seu nom escrit a devora com a model. Seguidament se tracta d’aixecar una lletra, verbalitzar el seu so i llavors l’infant haurà d’identificar si aquesta apareix o no al seu nom, i si apareix la col·locarà a davall la lletra corresponent.




DIJOUS 11 DE JUNY: CONTE ELS COLORS


Avui vos proposam mirar un conte que ja coneixeu! Els Colors!






Després de mirar el conte, vos proposam que dins una palangana poseu els colors primaris (témpera o pintura de dits groc, blau i vermell), un a cada extrem. Amb els dits, es tracta d’experimentar amb els colors, fer mescles i descobrir i posar nom als nous colors que surten.
Després, es pot repetir el mateix afegint també el blanc i el negre, descobrint així les tonalitats obscures i les més clares.
Al final, es pot fer un dibuix pintant amb les mans a un paper, i així acabar d’aprofitar la pintura!






DIVENDRES 11 DE JUNY: JOC DE LES ESTÀTUES!


A l’enllaç trobareu varietat de cançons en català, podeu triar les que vos facin més ganes. Es tracta de moure’s per l’espai i ballar escoltant la música, i quan l’adult l’atura, els que ballen s’han d’aturar fent una postura aturats.






PROPOSTA DE MÚSICA: ESTIRAM EL SO

Posam un cordell o rodet de fil dins un pot, el nin o nina estira el fil mentre fa  un so més llarg o més curt i quan acaba el so tallam el cordell.
Comparam la durada de tots els fils tallats.

Aquí teniu un exemple




PROPOSTA EQUIP DE SUPORT: Endevinar la resposta correcta

Aquesta activitat consisteix en treballar l’estructura correcta de les frases amb suport visual. Se tracta d’escoltar el vídeo i amb l’ajuda de les imatges l’infant haurà de completar les frases amb el vocabulari correcte.
Aquí vos deix el vídeo: Endevina les respostes






PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT: Confiança màxima.

Avui farem un joc que tracta sobre experimentar el moviment sense utilitzar la vista. Demana ajuda per tapar-te els ulls amb un antifaç, amb una tela o com vulguis. 

Es tracta de que amb l’ajuda de qualcú has d’anar caminant per diferents parts de la casa. Durant aquest recorregut, el vostre ajudant vos farà preguntes i vosaltres només tocant les parets o els mobles heu d’intentar esbrinar: 

- Dins quina part de la casa estàs.

- Anar fins a una altra part de la casa, primer amb ajuda i després sense.-

-Reconèixer objectes de casa.

L’ajudant anirà fins una altra sala i et guiarà amb la veu i heu d’aconseguir arribar fins on és ell. Després podeu intercanviar el rol

amb el vostre ajudant.



Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:

nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)

apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)





Comentarios