Hola
famílies, ja tornam a ser aquí carregats de propostes per a
vosaltres! Esperam que vos agradin i que les pogueu gaudir tots
plegats!
DILLUNS
8 DE JUNY: EL PEIX
IRISAT
Avui
vos proposam mirar aquest conte tant marí! Una vegada mirat, si vos
fa ganes podeu crear el vostre propi aquari per jugar.
- Agafar una cubeta, tuper gran, una palangana alta, etc. de plàstic, millor si és transparent.
- Afegir una mica d’aigua a dins, que és el medi on viuen el peixos i animals marins.
Si
teniu animalets marins de jugueta a casa els podeu emprar per
jugar-hi. Sino, podeu anar a cercar alguna pedra, i la podeu pintar i
decorar simulant peixos, balenes, estrelles de mar, i els animals
marins que volgueu.
DIMARTS
9 DE JUNY:
La
proposta és per fer 3 divertides receptes amb fruita ideals per a
fer a casa amb els vostres infants. Són molt senzilles, divertides i
saludables perquè tan sols empram fruita. A més, ara que comença a
fer calor, a qui no li fa ganes berenar fruita? (i per als infants un
pla ideal: berenar les seves pròpies obres d'art).
CUC: Per
a fer aquest cuc tan divertit hem emprat: 3 pomes (una vermella, una
altra verda i una altra groga) i les hem tallat en rodanxes per a fer
el cos, la cara l'hem feta amb una rodanxa de kiwi, els ulls amb
nabius i la boca hem tallat un trosset de maduixa. Tant per a
l'antenes com els peus no hem emprat fruita, ho hem fet amb una
pastanaga i a les antenes li hem afegit dos nabius.
VAIXELL: Per
a fer el vaixell hem emprat una rodanxa de meló per a la base i per
a les veles 3 rodanxes de pinya i les hem posat en pals de pinxo. Les
banderes les hem fet amb maduixes.
PALMERA: Per
a fer la palmera hem utilitzat grells de taronja per a simular
l’arena, un plàtan per al tronc tallat per la meitat i en trossets
i per a les fulles 2 kiwis tallats.
DIMECRES
10 DE JUNY: Lletres
perdudes!
Seguim
treballant les lletres del nom! Per dur a terme la proposta el primer
que s’ha de fer és recopilar retalls de lletres de revistes,
diaris... o fins i tot es poden escriure.
Llavors,
es tracta de posar les targetes de lletres o retalls cap per avall
sobre una taula, i l’infant tindrà la referència del seu nom
escrit a devora com a model. Seguidament se tracta d’aixecar una
lletra, verbalitzar el seu so i llavors l’infant haurà
d’identificar si aquesta apareix o no al seu nom, i si apareix la
col·locarà a davall la lletra corresponent.
DIJOUS
11 DE JUNY: CONTE ELS COLORS
Avui
vos proposam mirar un conte que ja coneixeu! Els Colors!
Després
de mirar el conte, vos proposam que dins una palangana poseu els
colors primaris (témpera o pintura de dits groc, blau i vermell), un
a cada extrem. Amb els dits, es tracta d’experimentar amb els
colors, fer mescles i descobrir i posar nom als nous colors que
surten.
Després,
es pot repetir el mateix afegint també el blanc i el negre,
descobrint així les tonalitats obscures i les més clares.
Al
final, es pot fer un dibuix pintant amb les mans a un paper, i així
acabar d’aprofitar la pintura!
DIVENDRES
11 DE JUNY: JOC DE LES ESTÀTUES!
A
l’enllaç trobareu varietat de cançons en català, podeu triar les
que vos facin més ganes. Es tracta de moure’s per l’espai i
ballar escoltant la música, i quan l’adult l’atura, els que
ballen s’han d’aturar fent una postura aturats.
PROPOSTA
DE MÚSICA: ESTIRAM EL SO
Posam
un cordell o rodet de fil dins un pot, el nin o nina estira el fil
mentre fa un so més llarg o més curt i quan acaba el so
tallam el cordell.
Comparam
la durada de tots els fils tallats.
Aquí teniu un exemple
PROPOSTA
EQUIP DE SUPORT: Endevinar la resposta correcta
Aquesta
activitat consisteix en treballar l’estructura correcta de les
frases amb suport visual. Se tracta d’escoltar el vídeo i amb
l’ajuda de les imatges l’infant haurà de completar les frases
amb el vocabulari correcte.
Aquí
vos deix el vídeo: Endevina
les respostes
PROPOSTA
DE PSICOMOTRICITAT: Confiança màxima.
Avui farem un joc que tracta sobre experimentar el moviment sense utilitzar la vista. Demana ajuda per tapar-te els ulls amb un antifaç, amb una tela o com vulguis.
Es tracta de que amb l’ajuda de qualcú has d’anar caminant per diferents parts de la casa. Durant aquest recorregut, el vostre ajudant vos farà preguntes i vosaltres només tocant les parets o els mobles heu d’intentar esbrinar:
- Dins quina part de la casa estàs.
- Anar fins a una altra part de la casa, primer amb ajuda i després sense.-
-Reconèixer objectes de casa.
L’ajudant anirà fins una altra sala i et guiarà amb la veu i heu d’aconseguir arribar fins on és ell. Després podeu intercanviar el rol
amb
el vostre ajudant.
Per
contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i
posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:
nbarcelo@simoballester.com
(4t A, Neus)
apuig@simoballester.com
(4t B, Àngels)
Comentarios
Publicar un comentario