Desena setmana de confinament (25.05.20 - 29.05.20)


Hola famílies! Com estau? Aquí vos presentam les propostes per aquesta setmana! Esperam que les pogueu gaudir i compartir amb els infants! Vos enyoram molt!

DILLUNS 25 DE MAIG.
Aquesta setmana canviam de protagonista! Recordau que l’infant indicat pot fer un vídeo explicant i mostrant imatges de la seva família, i contant allò que li agrada i que no li agrada. Si no va bé en vídeo, ho pot fer amb fotografies. Per altra banda, tots els companys l’han de dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb l’acompanyament d’un familiar, i mirant una imatge de l’infant protagonista.
Aquesta setmana el protagonista és:

4t A: Adonay

4t B: Maria Isabel


Per treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada setmana:
  • Joc de “me toc me toc”: L’adult diu una part del cos, i l’infant se l’ha de tocar. Després pot ser l’infant qui la digui. Per exemple: “me toc me toc… els peus!”.


DIMARTS 26 DE MAIG.
Conte de “L’ERUGUETA GOLUDA”.
Avui na Marga Llodrà vos ha preparat aquest vídeo contant el conte de l’Erugueta Goluda, amb dues petites activitats al final!






DIMECRES 27 DE MAIG: Experimentar amb espuma d’afeitar!
Sabem que els encanta experimentar amb espuma d’afeitar! Per això avui vos proposam seure devora els vostres fills/es i jugar i experimentar amb ells.
Primer es posa l’espuma sobre la taula (damunt una palangana o unes estovalles de plàstic). Es pot tocar, esclafar, escampar, fregar les mans, fer com una pissarra escampant l’espuma i fer dibuixos, gargots, traços o el que surti.
Després, es pot tornar fer el procés afegint colorant alimentari, i convertir l’espuma blanca amb altres colors, i fer mescles de colors.
Si l’adult seu i experimenta al seu costat, també pot esdevenir un model per suggerir idees a l’infant (que aquest imitarà) sense haver de donar ordres o imposar-les. 





DIJOUS 28 DE MAIG.
Cançó “La forma de caminar”. Avui vos proposam una activitat dinàmics i divertida, per gaudir cantant, ballant, escoltant i imitant les formes de caminar! Esperam els vostres vídeos ballant la cançó!








DIVENDRES 29 DE MAIG: LA DANSA DELS COSSIERS
Veure una dansa dels cossiers (dansa del peuet)
Els darrers anys el ball dels cossiers ha sofert canvis: s’ha introduït el dimoni i les dones també ballen com a cossiers. Video 1 i video 2
Parlar de la vestimenta dels cossiers i de quines i quantes figures ballen la dansa.
Ballam la dansa del peuet.





PROPOSTA D’ANGLÈS.
-Repassar la cançó dels colors a través del vídeo: https://youtu.be/cgDHQB7kgS0
-Repassar la cançó del temps: https://youtu.be/I8GeA3anPdo
-Repassar la cançó dels dies de la setmana: https://youtu.be/36n93jvjkDs
-Veure vídeo de fruites i verdures: https://youtu.be/utwgf_G91Eo



PROPOSTA DE L’EQUIP DE SUPORT: Seqüències temporals
Aquesta activitat tracta d’ordenar les diferents seqüència. És important, si és possible, imprimir les imatges perquè els infants les pugin retallar i aferrar, ja que la manipulació permet interioritzar millor els aprenentatge. Si no és possible imprimir-les ho podeu fer a través de l’ordinador: copiar la imatge a un document word, seguidament retallar i aferrar les seqüències amb les eines del programa informàtic, per això els infants necessitaran la vostra ajuda.
Aquesta activitat consta de dues parts:
1. L’infant ha de descriure cada escena. Per exemple agafam la seqüència del ca: mostram cada escena de manera individual i l’infant ens haurà d’explicar què apareix, què passa... Una vegada presentades les diferents escenes que formen una seqüència (no ha de ser de manera ordenada), passarem a la següent part.
2. L’infant ha d’ordenar correctament les escenes de les seqüències temporals.
Aquí vos deix les possibles opcions de seqüències temporals:
Seqüència 1 Seqüència 2 Seqüència 3 Seqüència 4



PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT: FER UNA CABANYA. 

Sabem que t'agrada construir coses, així que avui seràs l'encarregat de construir una cabanya o guarida allà on tu t'hi puguis ficar i jugar sol o amb algú de la casa. Per fer-ho pots utilitzar tot el material que vulguis amb la supervisió dels teus pares. Per exemple, una taula, cadires, mantes, coixins, teles, etc.

Quan acabis fes-te una foto dins a la teva cabanya i ens l'envies.


Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:

nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)

apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)



Comentarios