Quinta setmana de confinament (20.04.20 - 24.04.20)

Benvolgudes famílies! Ja tornam a ser aquí després de les vacances de pasqua! Esperam que les festes hagin anat molt bé, i que hagueu menjat alguna panada, robiol o bombon de xocolata.
Aquí vos presentam les propostes per aquesta quinta setmana de confinament:



DILLUNS 20 D'ABRIL: 

Vos proposam que faceu un vídeo pels companys i per la mestra explicant que heu fet durant les vacances! Ens estimam i enyoram, i ens agradarà poder veure als altres i allò que fan!
A més, com que alguns infants no varen poder ser els protagonistes de la setmana farem protagonistes virtuals. Cada setmana ho serà un infant dels que no ho han estat, i aquest podrà fer un video (o fotografies), mostrant-se a ell mateix, a la seva família, el que li agrada i el que no li agrada fer. La resta d'infant el podran dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb l'acompanyament d'un familiar, i mirant una imatge de l'infant protagonista. Aquesta setmana el protagonista és:




4t A: Na Mara


4t B: n'Iris




DIMARTS 21 D'ABRIL:

Com que aquesta setmana és Sant Jordi, cada dia vos enviarem un conte per contar i una petita activitat relacionada. La primera història que vos presentam és "Respira". Aquí vos enviam un vídeo del conte perquè el pogueu mirar i escoltar amb els infants. Vos recomanam que practiqueu diferents tècniques de respiració que apareixen al conte: bufar, respirar, fer un vaixell de paper i posar-se'l damunt la panxa...




DIMECRES 22 D'ABRIL: 

Aquí vos proposam una rondalla! Coneixeu en Vit? Na Margalida Amengual ens explica aquesta història de'n Vit que no es vols aixecar del llit.
https://www.facebook.com/margalida.amengualbalaguer/videos/10219307499376394/ 

En acabar d'escoltar el conte vos proposam que escolteu també la cançó de la rondalla, i vos animam a ballar i cantar! https://www.youtube.com/watch?v=8ZYQOxLfGKo






DIJOUS 23 D'ABRIL: 

Com que avui és Sant Jordi, vos contam la llegenda de Sant Jordi.

https://youtu.be/kiTKJOI0ibU

A continuació, vos enviam dues propostes de l'equip de suport:

1. Fer una petita comprensió oral. La comprensió la podeu fer a partir de suport gestual (gest de m'agrada/no m'agrada per indicar si és vertader o fals) juntament amb llenguatge oral. D'entrada és important fer una activitat prèvia perquè l'infant entengui la dinàmica de la proposta:

  • Un familiar ha de descriure com va vestit (duc un jersei vermell amb uns pantalons blaus). 
  • L'infant ha de detectar a través del canal visual i oral si el què diu el familiar és vertader o fals. Seguidament, l'infant fa la seva descripció. 
Una vegada comprovant que l'infant ha entès les indicacions i els conceptes de vertader i fals, anem a fer la comprensió de Sant Jordi! Vos deixam un enllaç de possibles preguntes: Preguntes sobre la llegenda 

2. Manualitat del drac: Crear el nostre drac a partir d'un tassó de cartró o de plàstic, el pintam, li dibuixam uns ulls, retallem la part de baix del tassó i aferram tires de colors taronges, grocs per simular el foc del drac. En cas de no tenir tassons podeu utilitzar un tub de paper de vàter.





DIVENDRES 24 D'ABRIL: 

I el darrer conte d'aquesta setmana: La talpeta que no sabia qui li havia fet allò al cap.  https://www.youtube.com/watch?v=EQrLspbaj2I
Després vos convidam a imitar el so que fan els animals que surten al conte, a imitar-los fent mímica, un familiar l'imita i els altres han d'endevinar quin animal és, l'infant l'imita i els altres endevinen...



PROPOSTA DE MÚSICA: COM SONA CA NOSTRA?
Tancam els ulls durant una estoneta, feim silenci i escoltam tots els sons que hi ha dins ca nostra (rentadora, dutxa, porta, aixeta, un ocellet a la finestra, joguina, algú que parla…). 
Obrim els ulls i parlam dels sons que hem sentit i de quins ens agrada escoltar i quins no.
Dibuixam aquell so o sons que més ens hagin agradat.



PROPOSTA D'ANGLÈS:
Repassar els colors que sabem (red, pink, yellow, purple, green and blue).Ho farem amb  aquest retallable que poden pintar, cada ovelleta d´un color si no poden imprimir les podem dibuixar i que els infants les pintin. Després fer que els nins diguin el color de cada targeta.

Un altre joc amb els colors pot ser dir que toquin coses del color que l’adult dirà. Si vos atreviu podeu dir: “Touch colour green”, que vol dir toca el color verd i ells han de tocar un objecte que tengui verd: https://drive.google.com/open?id=1iv7RohAYVEVzRvXQeUEQmnUWBOOognyQ


Escoltar la cançó dels colors i cantar  a Youtube: https://youtu.be/cgDHQB7kgS0




PROPOSTA DE SUPORT: JOC DE DIRECCIONALITAT (damunt/davall, davant/darrere, dins/fora, devora).
Heu d'anar a un lloc de casa que al menys hi hagi una taula i una cadira. També necessitareu un tassó i unes claus. Ara, heu de seguir les següents indicacions:

1. Posa el tassó damunt la taula.
2. Ara tu posa't devora la taula.
3. Agafa el tassó i posa'l davall la cadira.
4. Posa la cadira darrere la taula.
5. Posa les claus dins el tassó.
6. Agafa la cadira i posa-la davant tu.
7. Treu les claus fora del tassó.




Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:

nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)

apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)





Comentarios