Setena setmana de confinament (4.05.20-8.05.20)

Benvolgudes famílies! Ja som a la setena setmana de confinament i cada vegada queda menys per tornar-nos a veure! Ja vos enyoram i esperam que tots estigueu bé a casa! Aquí vos presentam les propostes per anar fent durant aquesta setmana, esperam que vos agradin:


DIMARTS 5 DE MAIG:
Aquesta setmana canviam de protagonista! Recordau que l’infant indicat pot fer un vídeo explicant i mostrant imatges de la seva família, i contant allò que li agrada i que no li agrada. Si no va bé en vídeo, ho pot fer amb fotografies. Per altra banda, tots els companys l’han de dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb l’acompanyament d’un familiar, i mirant una imatge de l’infant protagonista.
Aquesta setmana el protagonista és:

4t A: Ángel David

4t B: Rayan

Per treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada setmana:
  • Joc de “me toc me toc”: L’adult diu una part del cos, i l’infant se l’ha de tocar. Després pot ser l’infant qui la digui. Per exemple: “me toc me toc… els peus!”.
  • Massatge amb crema al propi cos o al cos d’un familiar, i anar verbalitzant les parts del cos quan es toca.
  • Cançó d’en Joan Petit quan balla. https://www.youtube.com/watch?v=mdNuH7seoj8




DIMECRES 6 DE MAIG:
Avui treballarem l’emoció alegre i trist. Abans del confinament els vam fer fotografies als infants, una amb cara de contents i una altra amb la cara trista. Vos passam aquestes fotografies i si el vostra fill/a no va venir a escola aquell dia vos proposam que faceu vosaltres les fotografies. La idea és a partir d’aquestes, fer una conversa amb ells (es pot fer la conversa amb tots els membres de la família):
  • Què vol dir estar alegre o content?
  • Què vol dir estar tristos?
  • Què passa quan estam alegres? Com es posa la cara?
  • I com es posa la cara quan estam tristos? Quines diferències físiques hi ha?
  • Perquè estam contents? Què ens fa estar contents?
  • Què ens fa estar tristos?
  • Quina emoció ens agrada més?
Podeu afegir les preguntes que volgueu, en funció de com vagi la conversa.






DIJOUS 7 DE MAIG:
Avui vos presentem El monstre de colors, un conte que parla de les emocions.
En acabar, podem parlar del que ens ha semblat el conte, i posar exemples de situacions que ens fan estar alegres, enfadats o enrabiats. També podem cercar per casa objectes que tenguin els colors de les emocions, classificar i contar-los (objectes vermells, verds, grocs…).



DIVENDRES 8 DE MAIG:
Vos proposam mirar el conte “Tinc un volcà a dins”, a partir del qual es pot treballar l’emoció de la ràbia, entendre que els passa quan s’enfaden i posar-hi nom: https://www.youtube.com/watch?v=mn2cIhly1Gc

En acabar el conte podeu parlar sobre si el vostre fill/a s’ha sentit mai com la protagonista del conte, quan, en quin moment, què havia passat…




PROPOSTA DE MÚSICA: FABRIQUEM UN CORDÒFON
Escoltam i miram l’audició La primavera” de Vivaldi i ens fixam en els instruments que apareixen. Ens fixam que són instruments de CORDA. Recordam els instruments de corda que coneixem (violí, violoncel, contrabaix, guitarra, ukulele…)
Elaboram un CORDÒFON (instrument de corda) amb els següents materials:
-Capsa de sabates
-Elàstics o fil de pescar o cordill o cordes d’altres instruments…
-Llapis o retolador o bolígraf…(per alçar les cordes)
-Llapis de colors, ceres, retoladors, adhesius...per decorar.
Una vegada acabat, exploram el so:
  • Sonen igual totes les cordes?
  • Podem fer que sonin diferent? Com?




PROPOSTA DE LA +1: JUGAM A APARELLAR OBJECTES!
Farem un forat a una capsa de sabates per tal que hi càpiga la mà de l’infant. En aquesta capsa hi col·locarem els diversos objectes i l’infant haurà de trobar i aparellar els diferents objectes. També podem fer que l’infant ja tengui un objecte de referència fora de la caixa i ell hagi de trobar la seva parella mitjançant el tacte.


Materials: Una capsa de sabates i diferents objectes dels qual tenguem la seva parella (dos mitjons, dues pedres, dos taps de suro, dues mandarines, dos taps d’ampolla, dues pilotes, dues culleres, dos clips, dos bolígrafs…).



PROPOSTA D’ANGLÈS.
-Escoltar la cançó del temps que cada dia treballam: https://youtu.be/I8GeA3anPdo
-Repassar el vocabulari del temps amb aquest vídeo: https://youtu.be/CXKj7bm4Ops
-Per acabar escoltarem un conte relacionat amb el tema treballat “weather”: https://youtu.be/7Li59FFilYQ


PROPOSTA EQUIP DE SUPORT: JOC DE BUF
Carreres amb bolles: es pot marcar un recorregut al terra amb peces de construccions, o altres objectes que tenguin a casa. L’infant ha de guiar bufant la bolla fins arribar al final del recorregut. Es pot fer amb una bolla de tenis taula (ping pong), o de suro, o fer bolletes de paper.



PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT: Una excursió sense sortir de casa.
L’activitat consisteix en dur a terme un circuit, expedició per guanyar i vèncer al coronavirus. Prèviament s’ha de veure el vídeo per preparar el recorregut a casa i llavors dur-lo a terme. Es pot modificar, adaptar en funció de les necessitats i característiques de la llar.
Aquí teniu el vídeo amb l’enllaç.



Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:

nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)

apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)





Comentarios