Benvolgudes
famílies! Ja som a la setena setmana de confinament i cada vegada
queda menys per tornar-nos a veure! Ja vos enyoram i esperam que tots
estigueu bé a casa! Aquí vos presentam les propostes per anar fent
durant aquesta setmana, esperam que vos agradin:
DIMARTS 5 DE MAIG:
Aquesta
setmana canviam de protagonista!
Recordau que l’infant indicat pot fer un vídeo explicant i
mostrant imatges de la seva família, i contant allò que li agrada i
que no li agrada. Si no va bé en vídeo, ho pot fer amb fotografies.
Per altra banda, tots els companys l’han de dibuixar, cada un a la
seva manera encara que amb l’acompanyament d’un familiar, i
mirant una imatge de l’infant protagonista.
Aquesta
setmana el protagonista és:
4t
A: Ángel David
4t
B: Rayan
Per
treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la
figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada
setmana:
- Joc de “me toc me toc”: L’adult diu una part del cos, i l’infant se l’ha de tocar. Després pot ser l’infant qui la digui. Per exemple: “me toc me toc… els peus!”.
- Massatge amb crema al propi cos o al cos d’un familiar, i anar verbalitzant les parts del cos quan es toca.
DIMECRES
6 DE MAIG:
Avui
treballarem l’emoció alegre i trist. Abans del confinament els vam
fer fotografies als infants, una amb cara de contents i una altra amb
la cara trista. Vos passam aquestes fotografies i si el vostra fill/a
no va venir a escola aquell dia vos proposam que faceu vosaltres les
fotografies. La idea és a partir d’aquestes, fer una conversa amb
ells (es pot fer la conversa amb tots els membres de la família):
- Què vol dir estar alegre o content?
- Què vol dir estar tristos?
- Què passa quan estam alegres? Com es posa la cara?
- I com es posa la cara quan estam tristos? Quines diferències físiques hi ha?
- Perquè estam contents? Què ens fa estar contents?
- Què ens fa estar tristos?
- Quina emoció ens agrada més?
DIJOUS 7 DE MAIG:
En
acabar, podem parlar del que ens ha semblat el conte, i posar
exemples de situacions que ens fan estar alegres, enfadats o
enrabiats. També podem cercar per casa objectes que tenguin els
colors de les emocions, classificar i contar-los (objectes vermells,
verds, grocs…).
DIVENDRES 8 DE MAIG:
Vos proposam mirar el conte “Tinc un volcà a dins”, a partir del qual es pot treballar l’emoció de la ràbia, entendre que els passa quan s’enfaden i posar-hi nom: https://www.youtube.com/watch?v=mn2cIhly1Gc
En acabar el conte podeu parlar sobre si el vostre fill/a s’ha sentit mai com la protagonista del conte, quan, en quin moment, què havia passat…
PROPOSTA
DE MÚSICA: FABRIQUEM UN CORDÒFON
Escoltam
i miram l’audició “La
primavera”
de
Vivaldi i ens fixam en els instruments que apareixen. Ens fixam que
són instruments de CORDA. Recordam els instruments de corda que
coneixem (violí, violoncel, contrabaix, guitarra, ukulele…)
Elaboram
un CORDÒFON (instrument de corda) amb els següents materials:
-Elàstics
o fil de pescar o cordill o cordes d’altres instruments…
-Llapis
o retolador o bolígraf…(per alçar les cordes)
-Llapis
de colors, ceres, retoladors, adhesius...per decorar.
Una
vegada acabat, exploram el so:
- Sonen igual totes les cordes?
- Podem fer que sonin diferent? Com?
PROPOSTA
DE LA +1: JUGAM A APARELLAR OBJECTES!
Farem
un forat a una capsa de sabates per tal que hi càpiga la mà de
l’infant. En aquesta capsa hi col·locarem els diversos objectes i
l’infant haurà de trobar i aparellar els diferents objectes. També
podem fer que l’infant ja tengui un objecte de referència fora de
la caixa i ell hagi de trobar la seva parella mitjançant el tacte.
Materials:
Una capsa de sabates i diferents objectes dels qual tenguem la seva
parella (dos mitjons, dues pedres, dos taps de suro, dues mandarines,
dos taps d’ampolla, dues pilotes, dues culleres, dos clips, dos
bolígrafs…).
PROPOSTA
D’ANGLÈS.
-Repassar
el vocabulari del temps amb aquest vídeo:
https://youtu.be/CXKj7bm4Ops
-Per
acabar escoltarem un conte relacionat amb el tema treballat
“weather”: https://youtu.be/7Li59FFilYQ
PROPOSTA
EQUIP DE SUPORT: JOC
DE BUF
Carreres
amb bolles:
es
pot marcar un recorregut al terra amb peces de construccions, o
altres objectes que tenguin a casa. L’infant ha de guiar bufant la
bolla fins arribar al final del recorregut. Es pot fer amb una bolla
de tenis taula (ping pong), o de suro, o fer bolletes de paper.
PROPOSTA
DE PSICOMOTRICITAT: Una excursió sense sortir de casa.
L’activitat
consisteix en dur a terme un circuit, expedició per guanyar i vèncer
al coronavirus. Prèviament s’ha de veure el vídeo per preparar el
recorregut a casa i llavors dur-lo a terme. Es pot modificar, adaptar
en funció de les necessitats i característiques de la llar.
Aquí
teniu el vídeo amb l’enllaç.
Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:
nbarcelo@simoballester.com
(4t A, Neus)
apuig@simoballester.com
(4t B, Àngels)
Comentarios
Publicar un comentario