Benvolgudes
famílies! I ja són 9 les setmanes que fa que estam confinats sense
poder anar a l’escola… Però hem de pensar que cada dia que passa
és un dia menys per poder tornar a trobar-nos.
Aquesta
setmana tenim una sèrie de propostes per als infants! Esperam que
vos agradin i que les gaudiu al màxim:
DILLUNS
18 DE MAIG:
Aquesta
setmana canviam de protagonista! Recordau que l’infant indicat pot
fer un vídeo explicant i mostrant imatges de la seva família, i
contant allò que li agrada i que no li agrada. Si no va bé en
vídeo, ho pot fer amb fotografies. Per altra banda, tots els
companys l’han de dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb
l’acompanyament d’un familiar, i mirant una imatge de l’infant
protagonista. Aquesta setmana el protagonista és:
4t
A: Andrea
4t
B: Anas
Per
treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la
figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada
setmana:
- Joc de “me toc me toc”: L’adult diu una part del cos, i l’infant se l’ha de tocar. Després pot ser l’infant qui la digui. Per exemple: “me toc me toc… els peus!”.
- Massatge amb crema al propi cos o al cos d’un familiar, i anar verbalitzant les parts del cos quan es toca.
- Cançó d’en Joan Petit quan balla.: https://www.youtube.com/watch?v=mdNuH7seoj8
1r.
Visualitzar amb atenció el conte.
2n.
Cada infant, persona, animal… és diferent i únic. Per això vos
proposam que descriviu a casa de manera oral com sou. Primer
començarà l’adult, descrivint-se a ell mateix físicament (tipus
i color de cabell, color d’ulls, alt o baix, etc.).
3r.
Cada infant s’ha de descriure a ell mateix. Si no li surt de manera
espontània l’adult el pot guiar amb preguntes. De quin color tens
els cabells? Ets ros o castany? Llargs o curts? Ets alt o baix? Tens
el nas petit o gros? Es pot mirar a un mirall si així va millor, o
es pot fer a partir de fotografies.
4t.
Una vegada s’han descrit els diferents membres de la família es
pot parlar de quines coses es tenen iguals i quines són diferents.
5è.
Si es tenen ganes de seguir, es pot passar a la manera de ser, a la
part més emocional de cada un. Descriure les coses que agrada fer,
quines coses ens diverteixen, quines ens fan enfadar, ets.
Per
acabar, es triarà una qualitat de l’altre que ens agrada molt i li
direm, per exemple: “El que m’agrada més de tu és la teva
rialla”; “El que m’agrada més de tu és quan em contes un
conte”; “El que m’agrada més de tu són els teus ulls”; “El
que m’agrada més de tu és quan jugam junts”, etc.
DIMECRES 20 DE MAIG
Experimentar
amb aigua. Si teniu balcó o terrassa es pot aprofitar per per-ho a
fora, i millor si fa bon temps al sol. Sinó, es pot fer dins la
banyera o amb una ribella al plat dutxa.
Dins
una cubeta, posar una mica d’aigua i estris per experimentar i
manipular l’aigua: tassons de diferents mides, xeringues,
compta-gotes, coladors, embuts, botelletes, culleres, taps de plàstic
o de suro, etc. Una vegada ja s’hagi experimentat amb l’aigua
transparent, s’hi poden afegir gotes de colorant alimentari (d’un
o varis colors) i veure com l’aigua va canviant de color.
DIJOUS
21 DE MAIG
Seguim
treballant la figura humana i les parts del cos! Vos proposam
dibuixar la silueta de l’infant o un familiar al terra, i això ho
podeu fer de diferents maneres en funció de com sigui ca vostra o el
que tengueu:
- Si teniu pati o terrassa, es pot dibuixar amb guix al terra.
- Dins la casa, també es pot provar de fer amb un guix, i sinó fer-ho amb retoladors posant un paper continu al terra. Si no es té paper continu (d’aquest llarg), es poden ajuntar molts papers de diari.
Una
vegada dibuixada la silueta, observar i parlar sobre què s’hi veu:
on és la cara? Què hi falta dins la cara? (es poden dibuixar els
ulls, el nas, la boca, els cabells, etc.). I això d’aquí quina
part és? I anar dient totes les parts del cos mirant la silueta.
DIVENDRES
22 DE MAIG.
Treballar
el número 1,
2 i 3 a
partir de l’experimentació i el joc. Preparar una palangana o
recipient i dins posar-hi sal, pa rallat, quinoa o el que es tengui.
L’infant amb el dit podrà fer dibuixos o grafies dins la safata, i
s’aprofitarà per treballar el número 1, 2 i 3. Quan s’hagi
escrit, es pot dir en veu alta quin número és i anar a cercar tants
objectes com indica la grafia.
També
es pot escriure el nom de l’infant.
Veure
una
dansa
dels moretons.
Parlar de la vestimenta dels moretons i de quines i quantes figures
componen la dansa.
Escoltar
la música cantant:
A
can Pocoli ballen moretons (3)
i
a la seva filla li han presos els calçons.
Pa
pa ra pa pa pa
gegants
i cabezudos,
pa
para pa pa pa
cabezudos
i Alicorn.
Pa
pa ra pa pa pa
gegants
i cabezudos
pa
ra pa pa pa ra pa pa pa ra pa pa pa.
Intentar
picar el ritme de genolls, panxa, mans que interpreten els moretons.
PROPOSTA
D’ANGLÈS
-Repassar
el vocabulari dels animals de la granja a través del vídeo:
https://youtu.be/hewioIU4a64
-Escoltar
una cançó molt famosa dels animals “Old MacDonald had a farm”:
https://youtu.be/_6HzoUcx3eo
I
per acabar veurem un capítol sobre els animals de Steve and Maggie:
https://youtu.be/6c15k9fRXAc
Pintar:
Disoldre
pintura o colorant o cafè, .... dins aigua i posar- ne sobre un
paper; bufant s’ha d’anar extenent sobre el paper.
Avui
vos toca crear un personatge o superheroi amb el material que teniu a
casa (disfresses, roba dels pares, germans,...) han de ser prendes
soltes, NO pot ser una disfressa sencera. Vos heu de posar:
-Una
cosa pel cap.
-Una
tela de colors.
-Tots
els complements extra que volgueu.
Una
vegada vestits li heu de posar un nom en aquest personatge i després
vos heu de fer una foto i enviar-nos-la.
Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:
nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)
apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)
Comentarios
Publicar un comentario