DILLUNS
11 DE MAIG.
Aquesta
setmana canviam de protagonista! Recordau que l’infant indicat pot
fer un vídeo explicant i mostrant imatges de la seva família, i
contant allò que li agrada i que no li agrada. Si no va bé en
vídeo, ho pot fer amb fotografies. Per altra banda, tots els
companys l’han de dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb
l’acompanyament d’un familiar, i mirant una imatge de l’infant
protagonista.
4t
A: Elian
4t
B: Erik
Per
treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la
figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada
setmana:
- Massatge amb crema al propi cos o al cos d’un familiar, i anar verbalitzant les parts del cos quan es toca.
- Cançó d’en Joan Petit quan balla.
DIMARTS
12 DE MAIG.
Treballar
el propi nom: a partir d’un model escrit (l’adult li escriu
davant, en lletra MAJÚSCULA) i l’infant el copia. Cada un ho farà
a la seva manera, l’adult el pot guiar indicant la lletra que toca
però cada infant ho farà lliurement i experimentant. No passa res
si giren les lletres, si fan tot el temps la mateixa lletra, etc. Vos
convidam a que l’escriguin quan facin un dibuix o qualsevol cosa,
de manera que de mica en mica el puguin anar perfeccionant i
reconeixent com a propi.
També
es pot anar lletra per lletra, fer-la gran al paper i que passin per
damunt amb un dit o una pintura-llàpis-retolador, que hi posin
ciurons per damunt… i al mateix temps dir com sona la lletra.
Taula on s'expliquen les diferents fases.
Experiment:
fer dibuixos que fan bombolles! Per això, necessitareu tres
ingredients que podeu trobar al supermercat:
- Vinagre blanc.
- Colorant alimentari.
- Bicarbonat.
Passes
a seguir:
- Es posarà el bicarbonat fent una capa dins una palangana.
- Posar vinagre dins tassetes o tassons, si voleu tres colors, tres tasses diferents. Després dins cada una s’hi afegeixen unes gotes de colorant, i remenar perquè es mescli.
- Amb un comptagotes (si no en teniu podeu emprar els de xarops o medicaments ben rentats, o pinzells, o amb una xeringa, etc.) anar tirant el vinagre amb colorant damunt la capa de bicarbonat, fent el dibuix que es vulgui, observant la reacció del vinagre i el bicarbonat. També poden escriure el propi nom o fer alguna lletra, els números que coneixen, etc.
DIJOUS
14 DE MAIG.
Després
es pot fer una conversa sobre quines coses els fan por, i si pot ser
sigui com al conte, que a vegades el cap exagera!
DIVENDRES
15 DE MAIG.
Avui
vos proposam fer sèries de 2 elements, i vos explicam diferents
maneres per fer-ho:
- Fent un collar: tenir peces de dos colors (groc i verd, per exemple) i enfilar primer una groga, i després verda, groga, verda, etc.)
- Amb peces de construcció. Agafar les que tenen el mateix color, i classificar-les. Després, fer un tren de peces alternant dos colors. Es podia fer també segons la forma, és a dir: quadrat, cercle, quadrat, cercle, quadrat.
- Aferrant gomets: primer un gomet blau rodó, i després un vermell rodó, blau rodó, vermell rodó. Es podia anar complicant afegint un tercer color, o afegint més atributs, és a dir, color i forma: cercle groc, quadrat verd, cercle groc, quadrat verd, etc. O encara més complicat: cercle groc, cercle verd, quadrat groc, cercle groc, cercle verd, quadrat groc, etc.
L’objectiu
és fer sèries de dos elements. Vos recomanam augmentar la
dificultat només si l’infant fa amb facilitat la primera proposta.
Recordam
la cançó Ton
pare no té nas
Cantam
vàries vegades la cançó sense música que acompanyi i ens fixam en
els sons que duren més:
Ton
pare no té nas
ta
mare és xaaaata,
i
el teu germà petit
el
té de
raaaata.
Cercam
per ca nostra un o varis objectes que facin un so molt llarg (olla,
timbre de l’entrada, el tirador del vàter…) i un o varis
objectes que facin un so molt curt (el tancador del llum, teclejar a
l’ordinador, col·locar objectes al seu lloc…)
Desplaçar
objectes sobre l’aigua:
posar
juguetes o objectes que surin dins un recipient gros amb aigua (
ribella, banyera, …) i fer que es desplacin bufant; també podem
emprar una canyeta per bufar si en tenim.
PROPOSTA
D’ANGLÈS:
Repassar
la cançó dels colors a través del vídeo:
https://youtu.be/cgDHQB7kgS0
Repassar
la cançó del temps: https://youtu.be/I8GeA3anPdo
Repassar
la cançó dels dies de la setmana: https://youtu.be/36n93jvjkDs
Repassar
el vocabulari de les parts del cos , aquí vos deix un enllaç per
els pares per ajudar als nins:
I
per acabar la cancó que més ens agrada, “shake it out”:
https://youtu.be/1cqLp1RqHl8
PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT: IMITANT ELS ANIMALS.
Avui, ens transformarem en aquells animals que tant ens agrada veure. Aquí teniu la mostra de com fer-ho.
Llavors, triau una postura, la de l’animal que vos hagi agradat més i feis-vos una foto i ens l’enviau.
Sabrieu fer un animal diferent als del video?
Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:
nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)
apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)
Comentarios
Publicar un comentario