Vuitena setmana de confinament (11.05.20 - 15.05.20)


DILLUNS 11 DE MAIG.
Aquesta setmana canviam de protagonista! Recordau que l’infant indicat pot fer un vídeo explicant i mostrant imatges de la seva família, i contant allò que li agrada i que no li agrada. Si no va bé en vídeo, ho pot fer amb fotografies. Per altra banda, tots els companys l’han de dibuixar, cada un a la seva manera encara que amb l’acompanyament d’un familiar, i mirant una imatge de l’infant protagonista.
Aquesta setmana el protagonista és:


4t A: Elian



4t B: Erik



Per treballar la consciència corporal i entenguin millor el dibuix de la figura humana, vos recomanam alguns jocs que podeu anar repetint cada setmana:
  • Joc de “me toc me toc”: L’adult diu una part del cos, i l’infant se l’ha de tocar. Després pot ser l’infant qui la digui. Per exemple: “me toc me toc… els peus!”.
  • Massatge amb crema al propi cos o al cos d’un familiar, i anar verbalitzant les parts del cos quan es toca.
  • Cançó d’en Joan Petit quan balla.


DIMARTS 12 DE MAIG.
Treballar el propi nom: a partir d’un model escrit (l’adult li escriu davant, en lletra MAJÚSCULA) i l’infant el copia. Cada un ho farà a la seva manera, l’adult el pot guiar indicant la lletra que toca però cada infant ho farà lliurement i experimentant. No passa res si giren les lletres, si fan tot el temps la mateixa lletra, etc. Vos convidam a que l’escriguin quan facin un dibuix o qualsevol cosa, de manera que de mica en mica el puguin anar perfeccionant i reconeixent com a propi.
També es pot anar lletra per lletra, fer-la gran al paper i que passin per damunt amb un dit o una pintura-llàpis-retolador, que hi posin ciurons per damunt… i al mateix temps dir com sona la lletra.





Taula on s'expliquen les diferents fases. 




DIMECRES 13 DE MAIG:
Experiment: fer dibuixos que fan bombolles! Per això, necessitareu tres ingredients que podeu trobar al supermercat:
  • Vinagre blanc.
  • Colorant alimentari.
  • Bicarbonat.
Passes a seguir:
  1. Es posarà el bicarbonat fent una capa dins una palangana.
  2. Posar vinagre dins tassetes o tassons, si voleu tres colors, tres tasses diferents. Després dins cada una s’hi afegeixen unes gotes de colorant, i remenar perquè es mescli.
  3. Amb un comptagotes (si no en teniu podeu emprar els de xarops o medicaments ben rentats, o pinzells, o amb una xeringa, etc.) anar tirant el vinagre amb colorant damunt la capa de bicarbonat, fent el dibuix que es vulgui, observant la reacció del vinagre i el bicarbonat. També poden escriure el propi nom o fer alguna lletra, els números que coneixen, etc.





DIJOUS 14 DE MAIG.
Conte: Atrapem el monstre!


Després es pot fer una conversa sobre quines coses els fan por, i si pot ser sigui com al conte, que a vegades el cap exagera!



DIVENDRES 15 DE MAIG.
Avui vos proposam fer sèries de 2 elements, i vos explicam diferents maneres per fer-ho:
  • Fent un collar: tenir peces de dos colors (groc i verd, per exemple) i enfilar primer una groga, i després verda, groga, verda, etc.)
  • Amb peces de construcció. Agafar les que tenen el mateix color, i classificar-les. Després, fer un tren de peces alternant dos colors. Es podia fer també segons la forma, és a dir: quadrat, cercle, quadrat, cercle, quadrat.
  • Aferrant gomets: primer un gomet blau rodó, i després un vermell rodó, blau rodó, vermell rodó. Es podia anar complicant afegint un tercer color, o afegint més atributs, és a dir, color i forma: cercle groc, quadrat verd, cercle groc, quadrat verd, etc. O encara més complicat: cercle groc, cercle verd, quadrat groc, cercle groc, cercle verd, quadrat groc, etc.

L’objectiu és fer sèries de dos elements. Vos recomanam augmentar la dificultat només si l’infant fa amb facilitat la primera proposta.










PROPOSTA DE MÚSICA: SONS LLARGS I SONS CURTS
Recordam la cançó Ton pare no té nas
Cantam vàries vegades la cançó sense música que acompanyi i ens fixam en els sons que duren més:
Ton pare no té nas
ta mare és xaaaata,
i el teu germà petit
el té de raaaata.
Cercam per ca nostra un o varis objectes que facin un so molt llarg (olla, timbre de l’entrada, el tirador del vàter…) i un o varis objectes que facin un so molt curt (el tancador del llum, teclejar a l’ordinador, col·locar objectes al seu lloc…)


PROPOSTA EQUIP DE SUPORT: JOC DE BUF
Desplaçar objectes sobre l’aigua: posar juguetes o objectes que surin dins un recipient gros amb aigua ( ribella, banyera, …) i fer que es desplacin bufant; també podem emprar una canyeta per bufar si en tenim.




PROPOSTA D’ANGLÈS:
Repassar la cançó dels colors a través del vídeo: https://youtu.be/cgDHQB7kgS0
Repassar la cançó del temps: https://youtu.be/I8GeA3anPdo
Repassar la cançó dels dies de la setmana: https://youtu.be/36n93jvjkDs
Repassar el vocabulari de les parts del cos , aquí vos deix un enllaç per els pares per ajudar als nins:
I un vídeo per escoltar la seva pronunciació:https://youtu.be/SUt8q0EKbms
I per acabar la cancó que més ens agrada, “shake it out”: https://youtu.be/1cqLp1RqHl8


PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT: IMITANT ELS ANIMALS.

Avui, ens transformarem en aquells animals que tant ens agrada veure. Aquí teniu la mostra de com fer-ho.

Llavors, triau una postura, la de l’animal que vos hagi agradat més i feis-vos una foto i ens l’enviau.
Sabrieu fer un animal diferent als del video?


Per contactar amb les tutores de 4t d'EI i enviar el que treballau i posau en pràctica a casa, ho podeu fer amb els següents correus:

nbarcelo@simoballester.com (4t A, Neus)

apuig@simoballester.com (4t B, Àngels)



Comentarios